Om-siden

Om Jazzercise (PDF)
Judi Sheppard Missett, som forvandlet sin lidenskap for jazzdans til et verdensomspennende treningsfenomen, grunnla dansefitnessprogrammet Jazzercise i 1969. Dette treningsprogrammet, som inneholder en kombinasjon av bevegelser fra jazzdans, motstandstrening, Pilates, yoga og kickboksing, har hatt positiv betydning for millioner av mennesker verden over. Fordelene omfatter økt kardiovaskulær utholdenhet, styrke og smidighet. På kjøpet får du en generell følelse av velvære. Den internasjonale franchisevirksomheten er et nettverk av 7 800 instruktører som avholder mer enn 32 000 klasser hver uke i 32 land.

Vår misjon: Hva vi gjør
Vi utvikler og markedsfører morsomme og effektive treningsprogrammer og -produkter som øker velværet til mennesker i alle aldre.

Vår filosofi: Hva vi tror på
Vi mener at god form er et viktig aspekt ved velvære og at det forbedrer menneskers livskvalitet. Derfor har Jazzercise engasjert seg for å få folk til å forstå og verdsette betydningen av helse og god form.

Vår visjon:
Vi jobber med opplæring: Informere allmenheten om de fysiske og følelsesmessige fordelene ved Jazzercise, verden over.
Forstå: Innhente kundeinformasjon som gjør at vi kan forutse hva kundene vil ha og levere det.
Nyskapning: Utvide våre produkt- og servicetilbud med kreative og effektive fitnessløsninger.
Inspirasjon: Utnytte vår lidenskap og entusiasme for å motivere andre til sunn livsførsel.
Påvirkning: Utgjøre en forskjell i livet til menneskene vi treffer på daglig basis.

Jazzercise Management Team
Judi Sheppard Missett, Founder & CEO
Shanna Missett Nelson, President
Sally Baldridge, Chief Operating & Financial Officer
Kelly Sweeney, Chief Sales & Marketing Officer
Kenny Harvey, Vice President of International Operations & Corporate Events
Brad Jones, Vice President of Operations
Andrew Blocksidge, Vice President of Technology
Corie Bovensiep, Director of Marketing
Joan Marie Wallace, Director of Merchandising
Sarah Buehler, Director of Training and Development
Chris Beatty, Manager of Fulfillment and Facilities
Sarah Fritz, Manager of Training
Young McCarthy, Manager of Instructor Development
Megan Wakefield, Manager of Human Resources
Sandy Missett, Manager of Oceanside, CA Fitness Center
Michelle Short, Manager of La Costa, CA Fitness Center
Kim Romines, Manager of Abilene, TX Fitness Center

Jazzercise, Inc.
2460 Impala Drive
Carlsbad, CA 92010
PH: (760)476-1750 FAX: (760)602-7180
jazzercise.com• (800)FIT-IS-IT


Samfunnsengasjement
I årenes løp har Jazzercise praktisert Judis filosofi om å "gi noe tilbake til samfunnet". Judi og hennes mange instruktører har stått i spissen for tallrike treningssamlinger med stort antall deltakere, show ved store sportsarrangementer og lokale veldedighetsformål. Til sammen er det samlet inn mer enn 27 millioner dollar til et stort utvalg av veldedige organisasjoner. Annet arbeid omfatter Kids Get Fit, et gratis treningsprogram for å hjelpe skolemyndigheter med å fremme trening som livsstil overfor unge mennesker, og CyberStretch Giveaway Program, et gratis dataprogram som bidrar til å redusere belastningsskader fra repetitive bevegelser.

Jazzercises internasjonale hovedkontor
Jazzercise har sitt hovedkontor i Carlsbad, California. Byen ligger nord i San Diego-fylket. Jazzercise har i alt 260 ansatte i konsernet, medregnet distriktsledere, kvalitetskoordinatorer og instruktører i felten. Jazzercise, Inc. eier to treningssentre: Jazzercise Fitness Center (på 480 kvadratmeter) i Oceanside, California som åpnet i år 2000 og avholder mer enn 50 Jazzercise-klasser i uken. Senteret har et aerobicstudio, styrketreningsområde og barnepassrom. Jazzercise Fitness Center i La Costa, California åpnet i 2010 og tilbyr mer enn 48 Jazzercise-klasser hver uke.

Generert inntekt
I 2010/2011 hadde Jazzercise sitt beste år i firmaets 42-årige historie, med totalt salg i overkant av USD 97 millioner for regnskapsåret.

Jazzercise-franchiser
Som eiere av Jazzercise-franchiser er instruktørene selvstendige næringsdrivende som ved oppstart betaler et internasjonalt franchisegebyr på USD 1 000 (1 250 i USA). Dette inkluderer opplæring og sertifisering. Instruktørene betaler også 20 prosent av sin månedlige bruttoinntekt til Jazzercise. Hver 10. uke mottar instruktørene dansefitnessprogrammer koreografert til de aller siste musikkhits av Judi Sheppard. De får også videreopplæring, markedsføringshjelp og administrativ støtte. Firmafranchiser er også tilgjengelige.

Jazzercise Apparel, en divisjon av Jazzercise
Jazzercise Apparel-divisjonen ble etablert i 1980 og tilbyr fitnessklær, aktivitetsklær, videoer, tilbehør og diverse artikler som bærer Jazzercise-logo. Denne detaljsalgdivisjonen mottar varebestillinger fra sin onlinekatalog, eller kundene kan ringe inn på grønt nummer. Hvis du vil ha mer informasjon eller bestille varer fra Jazzercise Apparel, kan du besøke jazzercise.com eller ringe (760)476-1750 eller (800) FIT-IS-IT.

JM DigitalWorks, en divisjon av Jazzercise
JM DigitalWorks ble etablert som egen divisjon i 1984 og tilbyr videoproduksjon av kringkastingskvalitet, etterproduksjon og kopieringstjenester. I tillegg til produksjon av Jazzercises detaljsalgprodukter, internasjonale reklameinnslag og franchiseopplæringsvideoer har JM håndtert en rekke kjente næringslivskunder som Callaway Golf, CBS Sports, Google Inc. og Boston Scientific. Det prisvinnende selskapet, kåret av magasinet Videography som et av de 50 ledende kommersielle produksjonsselskaper i USA, har vunnet tallrike Telly-priser for gode næringslivsvideoer. To av de ansatte ble kåret blant “topp 100 produsenter” i et nasjonalt bransjemagasin for videoproduksjon. Hvis du vil ha mer informasjon, ring (760)476-1750.

Allianser med næringslivet
Strategiske allianser er inngått med kjente nasjonale merkevarer og selskaper for å skape perfekt integrerte markedsføringsprogrammer. Målsetningen er alltid å nå målgruppen med kraftige, verdiskapende incentiver for å øke merkesalget, gjennomføre prøving og testing og utvikle annonsekampanjer. Gjeldende bedriftsallianser er blant annet Ryka og Polar Heart Rate Monitors. Eksempler på tidligere allianser er Brita, Ladies’ Home Journal, GNC, Smucker’s Jam Products, Coca-Cola, General Mills’ Total Cereals og Ore-Ida.